Teamudvikling, undervisning og sparring

Teamudvikling, undervisning og sparring

Undervisning og sparring

Når man som fagpersonale arbejder med børn, unge og familier i mistrivsel, er det vigtigt, at man har den viden og de redskaber der skal til for at kunne håndtere opgaven. Der kan nemlig være mange forskellige årsager til, at mistrivsel opstår hos børn og unge. Og her er det vigtigt, at man som fagpersonale har den teoretiske såvel som praktiske viden om, hvordan man skal arbejde med opgaven. Mistrivsel kan eksempelvis skyldes angst, skolevægring, socio-og emotionelle udfordringer eller diagnoser såsom autisme, ADHD samt ADD.

Hvis ikke man som fagpersonale føler, at man har de rette værktøjer til at håndtere opgaven, er det umuligt at vende mistrivsel til positiv udvikling hos barnet og familien. Det er afgørende, at hele fagpersonalet er klædt ordentligt på, og dermed kan arbejde fælles med den mistrivsel, der er tale om. Her er det vigtigt, at der sættes tid af til fagpersonalet, så alle arbejder ud fra det samme udgangspunkt og er bevidste om, hvilke konkrete handlinger der skal til for at komme i mål.

Jeg tror på, at man som team opnår de bedste resultater, når man samarbejder og udnytter de forskellige styrker, de enkelte fagpersoner hver især besidder. Dette skaber en fælles motivation samtidig med, at den enkelte medarbejder opnår en følelse af, at opgaven giver mening og at man lykkes.

Jeg tilbyder undervisning og sparring indenfor følgende områder:

Tilknytningsteori

• Hvad er tilknytningsteori, og hvordan påvirker det barnet/den unges adfærd?

• Hvordan bliver man klogere på det enkelte barns tilknytningsmønster?

Mentalisering

• Hvad er mentalisering, og hvorfor er det vigtigt at arbejde med det?

• Forstå barnet/den unges og fagpersonalets reaktioner, når der eksempelvis opstår konflikter

Angst

• Hvad er angst, og hvordan påvirker det barnet/den unge?

• Hvordan håndterer man angst som fagpersonale?

Diagnoser

• Hvordan håndterer man diagnoser som fagpersonale?

• Hvordan tager man højde for de forskellige diagnoser i en udviklingsprocess?

Positiv kommunikation

• Hvad er “Positiv kommunikation” og hvorfor anbefales denne kommunikationsform?

• Hvordan implementerer man positiv kommunikation som fagpersonale?

Du/I er meget velkommen til at kontakte mig for yderligere drøftelse omkring jeres behov og ønsker til en udviklingsproces. Herefter vil det også være muligt for mig at give en samlet pris på en eventuel undervisnings- og sparringsproces.

Kontakt mig enten på telefon: 26462002 eller mail: liselottelund73@gmail.com.

Kontakt mig på tlf. 26462002 eller mail liselottelund73@gmail.com hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe netop jeres institution

Therapist sitting in chair ready to listen